FBO Forum
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

IBS Mage eller annan krånglig magåkomma

4 posters

Gå ner

IBS Mage eller annan krånglig magåkomma Empty IBS Mage eller annan krånglig magåkomma

Inlägg av jennylaismark sön nov 15, 2015 7:35 pm

Har ni tips till en kund som har IBS mage?

jennylaismark

Antal inlägg : 45
Registreringsdatum : 15-10-23

Till överst på sidan Gå ner

IBS Mage eller annan krånglig magåkomma Empty Sv: IBS Mage eller annan krånglig magåkomma

Inlägg av Petra Sahlvall mån nov 23, 2015 9:38 pm

IBS är så himla olika för alla och så många faktorer som spelar roll, så det finns inte ett svar. Jag fick någorlunda balans efter C9 - FIT1 (delvis kört programmet) och sedan har jag fortsatt med Aloe Vera Gel varje dag och Forever Ultra shake till frukost flera gånger i veckan. Träning är super viktigt.

Petra Sahlvall

Antal inlägg : 3
Registreringsdatum : 15-10-28
Ålder : 54

Till överst på sidan Gå ner

IBS Mage eller annan krånglig magåkomma Empty Sv: IBS Mage eller annan krånglig magåkomma

Inlägg av Malin Hedeboe tis nov 24, 2015 12:01 pm

Hela min familj är en klassisk "IBS-familj", men alla har olika typer av besvär... lös/hård avföring, mkt gaser, magknip, magkatarr, mm... Det som funkat bäst för oss är självklart att dricka gelen, men även ta Probiotic. Viktigt att tänka på att magen kan bli sämre innan den blir bättre, så det är viktigt att informera kunden om att ge det tid och kanske trappa upp gel-dosen långsamt:)

Malin Hedeboe

Antal inlägg : 5
Registreringsdatum : 15-11-24

Till överst på sidan Gå ner

IBS Mage eller annan krånglig magåkomma Empty Sv: IBS Mage eller annan krånglig magåkomma

Inlägg av MagdalenaB tor dec 03, 2015 9:39 am

Sedan jag dricker aloe vera så är min mage så mycket bättre. Jag brukar annars få ta omeprazol varje dag för att lugna magsyran i magen. Behöver nästan inte ta alls nu. Utan bara enstaka tillfällen vid behov. Min mage känns mycket bättre över lag. Jag mår bättre! Jag har även fram tills nu haft stora bekymmer med förstoppning. Helt plötsligt funkar min mage men det var först vid högre doser som 50ml på morgonen och 50ml på kvällen. =)=)=)=) Jag är super nöjd!

MagdalenaB

Antal inlägg : 4
Registreringsdatum : 15-10-28
Ålder : 49
Ort : Helsingborg

Till överst på sidan Gå ner

IBS Mage eller annan krånglig magåkomma Empty Sv: IBS Mage eller annan krånglig magåkomma

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan


 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet