FBO Forum
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Marine Mask

Gå ner

Marine Mask Empty Marine Mask

Inlägg av jennylaismark sön apr 30, 2017 10:41 am

MARINE MASK


Härlig “lermask” som passer både män och kvinnor och alla hudtyper. Oerhört behaglig nu när det börjar bli kyligt ute och hyn ofta blir torr och irriterad. Masken rengör på djupet, samtidigt som den återställer hudens balans med hjälp av naturliga havsmineraler från tång och alger samt de återfuktande och hudvårdande egenskaperna hos Aloe vera, honung och gurka. Dessutom innehåller den rosmarin, som verkar både renande och stimulerande på huden och naturligt E-vitamin, som är en antioxidant.

Masken är lättapplicerad och gör att huden känns fräsch och smidig.
Rengör huden noggrant (viktigt, annars tränger orenheter ner på djuper i hyn). Vill man så kan man INNAN masken applicera ett serum, t.ex. Sonya Serum eller Alpha E- factor, för att tillsätta näring och fukt (då förstärker produkterna varandras effect och ingredienserna tränger ner på djupet där de gör störst nytta). Applicera sedan Forever Marine Mask rikligt uppåt och utåt över hela ansiktet med undantag för ögonen (även på halsen). Huden får gärna vara lätt fuktig när man applicerar masken, men inte blöt, då glider masken bara omkring. Låt torka i 15-20 minuter och tvätta sedan med varmt vatten på en mjuk handduk eller duscha/tvätta bort masken.

Använd minst två gånger i veckan för optimal effekt. Avsluta gärna med ansiktsvatten, serum och fuktkräm. Jag brukar använda masken på kvällen, sedan smörjer jag in ansiktet med en kombination av Propolis och Gelly som nattkräm.

Just nu jobbar jag mycket med låneväskor och då har jag ofta med den Marine Mask och påpekar att bade “han och hon” gärna får prova och utvärdera den.
Ni missar väl inte att det finns två ansiktsmasker I vårt sortiment- vi har även Fleur de Jouvence’s Mask Powder tillsammans med Aloe Activator. Prova båda och hitta din favorit, så att du vet vilken du vill rekommendera till dina kunder!

OBS! Marine Mask bör inte användas av fisk- och skaldjursallergiker, då den innehåller mycket naturliga ingredienser från havet.

jennylaismark

Antal inlägg : 45
Registreringsdatum : 15-10-23

Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan


 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet