FBO Forum
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Alpha E Factor & R3 Factor

Gå ner

Alpha E Factor & R3 Factor Empty Alpha E Factor & R3 Factor

Inlägg av jennylaismark sön apr 30, 2017 10:42 am

ALPHA-E FACTOR

Detta är en typ av “serum-olja”; en vårdande kur som passar utmärkt nu när vinterkylan kommer och många får problem med torr hy.
Oljan stärker och lugnar huden och ger ny spänst. Vitamin A, C och E, kamomillextrakt och gurkörtsolja är några av ingredienserna som gör trött hud fräsch, slät och smidig igen och genom att huden blir slät får den också ett mer ungdomligt utseende.
Passar även ömtålig hy.

Oslagbar kombination av hudvårdande och återfuktande ingredienser:

Vitamin E (som tokoferolacetat), en hudvårdande antioxidant.
Vitamin A, (som retinylpalmitat) med hudvårdande egenskaper.
Lecitin, gör huden mjuk och smidig.
Vitamin C (som askorbinpalmitat), en hudvårdande antioxidant.
Gurkörtsolja, innehåller gammalinolensyra (en essentiell fettsyra), som hjälper till att återställa fukt-/fettbalansen, är mjukgörande och har hudvårdande egenskaper.
Bisabolol, är en naturlig, lugnande ingrediens (kamomillextrakt) med lätt citrusarom. Den lämpar sig även för mycket känslig och ömtålig hy.
Caprylic/Capric Triglyceride, en lätt, naturlig mjukgörare utvunnen ur kokosnötsolja som tillför fukt utan att kännas tung och fet som så många andra oljor.
Sojabönsolja, en lätt, hudvårdande mjukgörare.
Alla dessa naturliga ingredienser har kombinerats med andra utvalda ämnen för att skapa en högklassig hudvårdsprodukt.

Anvisningar
Forever Alpha-E Factor förpackas i en liten glasflaska med pipett. Ett par droppar appliceras i ansiktet och på halsen och masseras varsamt in med hjälp av fingertopparna. För bästa resultat appliceras Alpha-E Factor och Alluring Eyes och till sist R3 Factor och någon av de vårdande produkterna ur Fleur de Jouvence eller Sonya Skin Care Collection-serien.
Man behöver alltså inte använda den här produkten kontinuerligt, utan den kan med fördel tas som en “kur” när man känner att huden är lite extra torr och känslig.
Vet också en del som använt produkten på bristningar, med god effect.

Jag själv har extremt torr hy pga. medicinering- jag använder Sonyas deep moisturizing crème och ett par droppar av Alpha-E factor och smörjer mig med varje kväll. Ibland kör jag den kombinationen, ibland kör jag en blandning av Propolis och Gelly som nattkräm Prova er fram och hitta er favorit!


R3 FACTOR
Den perfekta krämen för lite grövre hud och acnehy. Peelar bort döda hudceller från hudytan så att nybildningen av friska celler underlättas. Återställer hudens fuktbalans och elasticitet. Återställer hudens fukt-/fettbalans och smidighet, stärker och stramar upp huden samt mjukar upp och skyddar. Aloe vera gel som bas, innehåller även AHA-syror, vitamin A, C och E samt kollagen.

Alpha Hydroxysyror (AHA-syror) kommer från växtriket och kallas också fruktsyror. R3 Factor innehåller flera olika fruktsyror som tillsammans fungerar som exfolianter för hyn, vilket betyder att de avlägsnar döda hudceller från hudytan genom att lösa upp de substanser som håller dem kvar. Ett torrt hudskikt försämrar till exempel hudens upptagningsförmåga av fuktighetskrämer. När detta torra hudskikt försvinner underlättas också nybildandet av friska celler. Denna process tar 21-28 dagar, så för att uppnå full effekt av R3 Factor bör du använda produkten regelbundet under motsvarande tid.
Fruktsyror kan irritera huden, men denna risk är minimerad i vår produkt, där AHA-syrorna kompletteras med hudvårdande Aloe vera, vitamin C och E samt stärkande, skyddande och mjukgörande extrakt av vitt te. R3 Factor kan med fördel användas som en kur höst och vinter. Undvik behandling under högsommaren, då huden blir mer solkänslig pga peelingen.
Appliceras efter rengöring på ansikte och hals morgon och kväll. Dagtid rekommenderas uppföljning med produkterna i Fleur de Jouvence eller Sonya Skin Care Collection.
Jag själv har fått jättebra resultat av krämen och upplever att min acne blivit betydligt bättre! Soldyrkare som jag är så blir huden ganska torr och grov efter en lång sommar med mycket solning- då är R3 Factor kanon som en kur på hösten för att återfå fräsch hy med fin lyster. Har en kund som precis kört en kur på 3 veckor och är jättenöjd. Hon upplevde att hennes “torra, fjällande vinterhy” blev mycket bättre. Hon använde R3 Factor i kombination med Gelly.

jennylaismark

Antal inlägg : 45
Registreringsdatum : 15-10-23

Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan


 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet