FBO Forum
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

MPD & First

Gå ner

MPD & First Empty MPD & First

Inlägg av jennylaismark sön apr 30, 2017 10:30 am

Först ut- MPD!
Detta är en av mina absoluta favoritprodukter, som många nog tyvärr missar, för att de inte vet vad den ska användas till.
MPD Står för Multi Purpose Detergent- det är alltså ett allrengöringsmedel. EN produkt med MÅNGA användningsområden- skönt att slippa ett städskåp fullt av olika, starka/giftiga produkter!
Allergivänligt, helt giftfritt, biologiskt nedbrytningsbart Smile
Jag började använda den som tvättmedel, då min ena son är extremt allergisk mot "vanliga" (även allergivänliga) tvättmedel. MPD:n är extremt dryg, så som tvättmedel är doseringen 1 tsk - 1 msk/tvätt (jämfört med ca. 1 dl "vanligt" tvättmedel). Den är väldigt neutral i doften, men det tycker jag om. Tvätten doftar rent och fräscht och inget sköljmedel behövs. Vill man ha mer doft kan man helt enkelt tillsätta ett par droppar Forever Essential Oils (t.ex. lavendel). OBS- överdosera inte MPD:n som tvättmedel- den är som sagt oerhört dryg och "löddrar/skummar" väldigt mycket.
Andra användningsområden: tvätta bilen, golvrengöring (ev. tillsätta ett par droppar essential oils citron), handdiskmedel (ej koncentrerat- blanda isf i spray- eller pumpflaska med vatten), köks- och badrumsrengöring, fönsterputs (samma här- blanda i sprayflaska med vatten... räcker med pyttelite MPD till en flaska vatten). Som spolarvätska (ej vintertid).
Har ni inte provat än? GÖR DET!!!


Produktrally, dag 2- ALOE FIRST SPRAY!

En produkt för hela familjen! Alla goda egenskaper som vår stabiliserade aloe vera gelly har, men med tillsatser av många örter samt Bee Propolis, som gör att sprayen blir behaglig och återfuktande. OBS- skaka innan ni sprayar så att ämnena fördelas i flaskan.

Namnet First kommer av att den med fördel kan användas FÖRE andra produkter, som en förberedande produkt. Personligen sprayar jag kroppen med den direkt efter duschen, för att återfukta och tillföra näring till huden (sprayar även barnen; de tycker att det är roligt- jag sprayar dem frikostigt, så får de gnida in sig själva). OBS- sprayflaskan kan ställas in på ”spray” eller ”stream”. Tänk på att inte spraya i ögonen, då det kan svida (innehåller ingefära).

Spraya över hela kroppen, t.ex. vid solbränna (behöver inte nödvändigtvis gnidas in). Spraya benen/bikinilinjen efter rakning/vaxning.
Som ansikts-/makeup-produkt: Använd First som ansiktsvatten innan dagkräm och makeup. Sedan, spraya lite First på makeupsvampen innan du tar foundation, så sprider den sig lättare och ger en naturlig finish. Om mascaran är lite gammal och torr, ställ in flaskan på ”stream” och spraya en stråle ner i mascarabehållaren, rör runt med ”pinnen”, så återfår mascaran fukten och du har även tillfört vårdande ämnen för fransarna.
Exempelvis bra att spraya huden med First innan man tar massagekräm- dels blir det lättare att sprida ut krämen, dels tränger oljor och andra mjukgörande ämnen längre ner i huden tack vare First.

Bra hårvårdsprodukt, om man t.ex. har torrt, matt, ”frizzy” hår, för att återfukta och ge glans (ev ”få fram” lockar). Även bra för elektriskt och ”flygigt” hår. Bra som ”leave-in-balsam”- Jag sprayar t.ex. håret direkt efter duschen, så går det lätt att borsta ut, samt att jag sprayar barnens rufsiga hår för att göra det fint, lent och lättborstat. First är även vårdande för hårbotten, om man t.ex. har besvär med kliande hårbotten.

Kanon att blanda med andra produkter! Finns små gröna sprayflaskor att köpa i shoppen, som man kan blanda produkter i.
-First och Heatlotion: Perfekt myggmedel som kan sprayas på huden. Även bra kombination som massagekräm.
-First och Sunscreen: Om man vill ha en lättare solkräm (sunscreen har SPF 30)- blanda dessa två produkter och spraya på huden. Ger solskydd samt är vårdande och återfuktande för huden.
-First och Propolis Creme: Superbra body lotion för extra torr hy.
-Om mn vill ha en doft på sin First kan man tillsätta några droppar essential oils.
-First och Bright- som munspray, om man vill ha en fräsch andedräkt eller helt enkelt vårda munslemhinnan.


jennylaismark

Antal inlägg : 45
Registreringsdatum : 15-10-23

Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan


 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet